Sunday, September 20, 2009

Pagi Rayer!

Wahhh!!!
Dah Hari Rayer!!!
But agak pelik la pagi rayer nih~

Sbb usually abah akan ckp mandi kang mandi sunat rayer
Jgn mandi mamai jer
Tp kali nih ibu aku yg ckpkan~
Slalu pagi2 tuh abah n ibu aku slalu cam excited suh anak2 dier salam ngan diorunk
Kali nih aku yg ingatkan kat ibu aku
Dulu gi sembahyang rayer gi ngan adik n abah aku.
Naik keter dier.
Kali nih aku n adik aku jln kaki g masjid

Tgh hari rayer aku gi kubur dier, opah aku n saudara2 aku
maser aku ziarah kubur2 yg lain aku ok jer
sebak skit la
Tp bli kat kubur arwah abah aku
Aku cam x leh trima yg dier dah xder
Aku rindu sgt dier
Raser pelik and x puas rayer tahun nih
Aku xkesah kalu dier nak duk rumah jer x nak berayer rumah kazen2 yg lain
Aku x kesah kali dier xnak bg duit rayer
Tp janji dier ader~

Ya Allah
Maafkan aku kerna terlalu pentingkan diri sendiri~
Aku janji aku akan tabah~

4 comments:

Ally Hassan said...

jangan sedih. jangan sedih. aku tau kau kuat. :)

PandaMerah said...

oh thx ally~

epullani said...

sabar ye min...
tuh la y aku lalui tiap2 raye.. nampak je epy kan.. dalam xde sape y tahu...

walaupun xde banyak sgt kenangan dengan seorang lelaki bernana "abah" tapi aku tahu kami saling menyanyangi...

life must goes on..
slalu2 lah sedekah Al-fatihah ye.. semoga "dia" berada d kalangan orang y beriman dan dRedhai..

aminn...

PandaMerah said...

tjx epul n insya'allah~
amin~